Skriftstørrelse

Vårt verdigrunnlag i møte med publikum

Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på respekt, tillit, service og åpenhet.

Dette betyr at:

  • innbyggere, brukere og ansatte møtes med åpenhet og respekt
  • det etableres gode relasjoner mellom innbyggere / brukere / ansatte / institusjoner / organisasjoner
  • innbyggerne møtes med service, fleksibilitet og likeverd
  • ledelsen går foran og eksponerer kjerneverdier
  • godt humør preger organisasjonen.

Dersom du i møte med kommunen mener at du ikke blir behandlet i henhold til dette, ønsker kommunen at du tar kontakt. Det beste er at du tar kontakt med enhetens leder for å framføre din klage. Dersom klagen gjelder en enhetsleder, kan du ta direkte kontakt med rådmannen. Det beste er at du henvender deg skriftlig med en beskrivelse av situasjonen. Det understrekes at kommunens ledelse ser på klager som viktige for å utvikle kommunen vår i en positiv retning. Dersom du har behov for bistand til å skrive, kan du få slik bistand på Tjenestetorvet.

Kommunal virksomhet er underlagt forvaltningsloven

For deg innebærer dette bl.a. at:

  • kommunen har plikt til å veilede deg i din sak
  • du skal få opplyst hvor lang saksbehandlingstiden vil være, eventuelt skal du få et foreløpig svar
  • du har, med visse begrensninger, rett til å se sakens dokumenter
  • du skal vanligvis ha varsel før kommunen fatter sitt vedtak
  • du kan be om å få begrunnelse for vedtaket
  • du skal få opplysning om eventuell klagemulighet og frist for å klage.

Dersom du mener din sak ikke blir behandlet i henhold til dette, ønsker kommunen at du tar kontakt på samme måte som nevnt over.

TELEFONHENVENDELSE

Til tider kan det være vanskelig å få kontakt med ansatte på telefon. Dersom du legger igjen beskjed, vil den ansatte eller avdelingen ta kontakt med deg så fort som mulig og normalt innen utgangen av neste dag. Så langt det lar seg gjøre, vil vi selvfølgelig besvare mailhenvendelser på samme måte.

  • Last updated on .

Postadresse

Mandal kommune
postboks 905, 4509 Mandal

Besøksadresse

Åpningstider: Mandag - fredag kl. 09-15
Ytre Sandgate 25a, 4514 Mandal

Kommunenummer: 1002
Organisasjonsnummer: 964 968 519

Kontakt oss

Telefontid: Mandag - fredag kl. 08-15
Sentralbord: 38 27 30 00
SMS: 957 69 020

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vakttelefoner

Vann og avløp: 416 12 373
Vei (01.11-01.04): 991 64 000
Nød- og vakttelefoner

Om nettstedet

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Personvern og informasjonskapsler

Følg oss